Spotify
Life saving song
CONCEPT
Het idee ontstond uit het feit dat jaarlijks duizenden verkeersongevallen worden veroorzaakt door gsm-gebruik achter het stuur. De bestuurders weten maar al te goed dat dit zowel boetes als slachtoffers kan veroorzaken maar toch blijkt die drang om naar onze gsm te grijpen groot. Uit onderzoek blijkt dat 89% van de belgen z’n gsm blijft gebruiken tijdens het rijden. Wat wil zeggen dat een paar van hen hier in de zaal zitten en voor mijn klasgenoten mij verraden, ik geef toe dat ik er zelf een van ben. Daarom ben ik beginnen denken aan een oplossing die mezelf en de rest van die 89%, 2 maal kan doen nadenken voor we tijdens de autorit naar onze gsm grijpen. Ik wou dit op een realistische manier proberen en dit met behulp van het magazine “Humo”. Ik kwam snel op een eigenschap die we allemaal delen in de auto, muziek, want geef toe: de auto is de perfecte plaats om uw favoriete deuntjes mee te zingen of eerder roepen voor sommigen onder ons. Met deze piste in het achterhoofd ontstond Life Saving Songs. Dit is een magazine dat met behulp van een NFC sticker, die verwerkt zit in het magazine, je autorit veiliger én aangenamer zal maken. Door je gsm op de magazine te leggen kan je namelijk geen berichten en telefoontjes meer ontvangen. In ruil daarvoor ontvang je een gratis Spotify Premium account die gelinkt is aan het magazine. Zo kan je genieten van gratis muziek zonder dat je afgeleid wordt door je gsm. Als social kunnen mensen lifesaving-playlist delen op social media. Deze maken ze namelijk op voorhand zodat ze onderweg niet afgeleid raken.